Programové a technické vybavení..
Programové vybavení
Blender - Blender je Open-Source software pro modelování a vykreslování 3D počítačové grafiky a animací s využitím různých technik. Vlastní interface je vykreslován pomocí knihovny OpenGL. OpenGL umožňuje nejen hardwarovou akceleraci vykreslování 2D a 3D objektů, ale především snadnou přenositelnost na všechny podporované platformy. Také se může rovnat i komerčním nástrojům.
Game engine - V Blenderu lze díky vestavěnému game enginu velmi jednoduše vytvářet i interaktivní 3D aplikace (počítačové hry). Uživatel nemusí mít žádné programátorské dovednosti, aby byl schopný vytvořit jednoduchou interaktivní aplikaci. Zkušenější uživatelé mohou využít možnosti skriptovacího jazyka Python.
GLSL – OpenGL Shading Language
Účelem této technologie, je napodobit stínovaní objektů, podobně jako ve skutečnosti. Vyžaduje lepší grafickou kartu a podporované ovladače.
Technické vybavení
Některé funkce, jako renderování programů pro modelování ve 3D jsou velmi náročné na výpočty a vyžadují výkonné komponenty. To ovšem neplatí při samotném modelovaní, kdy nejsou komponenty nijak zvlášť vytěžovány. Modelování i práce v Game enginu probíhala na mém notebooku Lenovo Y560 ve kterém se nachází dvoujádrový procesor Intel Core i3 s frekvencí 2.4 Ghz, ten je podporován 4GB DDR3 pamětí RAM. Obraz vykresluje samostatná grafická karta ATI Radeon HD 5730 s 1GB vlastní pamětí. Nevýhoda při modelovaní, byl malý monitor 15‘‘ u výše zmiňovaného notebooku, proto jsem se rozhodl pro propojení notebooku s LCD monitorem Samsung 23‘‘ pomocí HDMI kabelu.